Άρθρα Blog

  • Γέννημα θρέμμα του Βουγιάτου Ζακύνθου ήταν αδύνατον να μην ασχοληθώ και να μην μάθω τον “Γιαργηττό του Μπουγιάτου”. Στο Βουγιάτο παλιά ήταν και υπήρχαν οι καλύτεροι χορευτές στο νησί. Όταν πήγαιναν σε πανηγύρια η κατέβαιναν στην “Χώρα” επειδή τα χρόνια εκείνα υπήρχαν μόνο τα άλογα σαν μεταφορικό μέσον με τα “κάρα”
  • O Παραδοσιακός  χορός  και η εξέλιξή του. Ένα θέμα θα έλεγα αρκετά ευαίσθητο για όλους αυτούς που ασχολούνται ενεργά με την παράδοση γενικότερα αλλά και με τον χορό ειδικότερα. Ο χορός λοιπόν, πρώτο-εμφανίστηκε στην Κρήτη όπως λέγεται , όπου αναπτύχθηκε ως τέχνη κάτω από θεία έμπνευση και καθοδήγηση, και από
  • Παρακολουθώντας κανείς τα σημερινά παιδιά, να βυθίζονται όλο και περισσότερο στους υπολογιστές, σε εικονικά παιχνίδια που τα παρασύρουν μέσα σε πλασματικούς κόσμους, σκέφτομαι την εποχή που ήμουν στην ηλικία τους και αλωνίζαμε τα σοκάκια, παίζοντας τα δικά μας παιχνίδια. Την δεκαετία του ’80, τότε που ήμουν και γω ένα παιδί,
  • Ένα τραγούδι θα σας πω απάνω στο ρεβύθι χαρά στα μάτια του γαμπρού που διάλεξαν τη νύφη…  ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΤΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΙΟ Γύρω από το κυριότερο κοινωνικό γεγονός το γάμο υπάρχουν πολλά ήθη και έθιμα. Κάποια από αυτά εξακολουθούν  να τηρούνται στις μέρες μας με αλλαγές, κάποια έχουν ξεχαστεί στη δίνη του χρόνου. Το ΠΡΟΞΕΝΙΟ
  • Παντρεύτηκα την Άμοιρη μ’ ένα παλικαράκι… Με τα λόγια αυτά ξεκινάει το τραγούδι,  όπου λέει για την ιστορία μιας γυναίκας που παντρεύτηκε έναν ακαμάτη άντρα, και παριστάνει τα παθήματα της από αυτόν τον άτυχο γάμο με κινήσεις χεριών και με εκφράσεις στο πρόσωπο. Άλλη εκδοχή λέει για μία κοπέλα που
  • Ο χορός δεν είναι μόνο τα βήματα και οι κινήσεις του χορευτή… Είναι το ίδιο του το σώμα, η φορεσιά του… Είναι οι μουσικοί, οι τραγουδιστές οι θεατές, η συγκίνηση, οι ματιές… Ο Κρητικός χορός δέχτηκε ελάχιστες επιδράσεις από το γεγονός ότι το νησί είναι κάπως απομακρυσμένο και γιατί οι
  • Η λέξη Μοιρολόι βγαίνει από τις λέξεις μοιρώ και λόγος. Περιγράφει την παραδοσιακή θρηνητική εκδήλωση ταφής για τους νεκρούς. Ο λαός χαίρεται και τραγουδάει για τη ζωή, τις χαρές, τις λύπες, τις αγωνίες και τους πόθους του. Τραγουδάει για τη πατρίδα του, τους ήρωες του και τη φύση. Τραγουδάει για οτιδήποτε κεντρίσει το ενδιαφέρον του. Τραγουδάει όμως
  • Μια γυναίκα με λόγο και τιμή… Είναι αυτή η γυναίκα που στα μάτια των περισσότερων αντρών φαντάζει ένα αγρίμι. Σαν κάτι απλησίαστο, σαν ένα στοίχημα κατάκτησης που όμως ποτέ δεν πρόκειται να κερδίσουν… Γυναίκα με μπέσα, λόγο και τιμή. Χαστούκισε τον εαυτό της άπειρες φορές εκείνα τα βράδια που επέλεγε
  • Οι παραδοσιακές αξίες του παρελθόντος, τα λαογραφικά σύμμεικτα, η ίδια η πολιτισμική μας κληρονομιά που κατευθύνει και θα κατευθύνει τα βήματά μας, αποκτούν μιαν ιδιαίτερη – σχεδόν μαγική – διάσταση, όταν μετουσιώνονται σε λαϊκή ποίηση, σε μουσική σε χορό• δηλαδή στα τρία αυτά στοιχεία που αντιπροσωπεύει η μαντινάδα. Η λέξη
  • Είναι η σιωπηλή συνομιλία του ζευγαριού, αναπαριστά όλα τα γεγονότα μιας ερωτικής ιστορίας από τη στιγμή της γνωριμίας μέχρι και την ώρα του γάμου. Το όνομα του το πήρε από το σουστάρισμα των ποδιών. Ο χορός της Σούστας πολυχορεύεται στο νομό Ρεθύμνου αλλά και σε ολόκληρη τη Κρήτη. Αντικριστός ερωτικός
  • Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11 Μαρτίου στο Δημοτικό θέατρο Χρυσούπολης  η παράσταση του Πολιτιστικού Μορφωτικού Συλλόγου Χρυσοχωρίου Καβάλας,  «Τριαντάφυλλο γκιουργκιουλί». Μια  εκδήλωση  που σκοπό είχε να παρουσιάσει τη δουλειά που γίνεται στα τμήματα παραδοσιακής μουσικής του συλλόγου ,αλλά και να μας ταξιδέψει στους μουσικούς δρόμους της Θράκης μας . Στο ταξίδι
  • Με αυγό κλείνει το στόμα το βράδυ της αποκριάς και με αυγό ανοίγει πάλι το βράδυ της Ανάστασης… 1906